N-VA Halle-Vilvoorde zorgt voor alternatieve Vlaamse feestdag

Op 3 juli 2020
11 juli

Door de coronaperikelen vallen de meeste 11 juli-vieringen in het water. Daarom zette het N-VA-regiobestuur een actie op poten om de Vlaamse feestdag niet zomaar voorbij te laten gaan.

Het deelde meer dan 500 vlaggen uit in de rand en zal een postkaart sturen naar alle 70.000 inwoners van de zes faciliteitengemeenten rond Brussel.

Boodschap naar de faciliteitengemeenten

N-VA-voorzitter Gunther Coppens van het arrondissement Halle-Vilvoorde is duidelijk: "Wij laten de faciliteitengemeenten niet los. Alle inwoners van de faciliteitengemeenten willen wij een fijne Vlaamse feestdag wensen. Daarmee tonen wij ons Vlaams hart voor de faciliteitengemeenten".

Bevlaggen

Daarnaast deelde het arrondissement Vlaamse leeuwenvlaggen uit onder haar inwoners. Mensen konden via onze website een gratis vlag bestellen. Er snel bijzijn was evenwel de boodschap, want in geen tijd vlogen alle exemplaren de deur uit!

Veerkracht

De boodschap is duidelijk: laat ons de Vlaamse rand geel kleuren om samen onze Vlaamse feestdag te vieren, want 11 juli is voor iedereen een feestdag. Onze vlag staat nog steeds symbool voor een inclusief nationalisme en een sterk gemeenschapsgevoel. Die gemeenschap en haar sociaal weefsel staan al jaren onder druk, maar zijn veerkrachtig. Onze Vlaamse veerkracht is ook in tijden van corona een voorbeeld van hoe sterk we staan als gemeenschap. We willen dan ook dat zowel nieuwe als 'oude' Vlamingen fier zijn op hun identiteit en tonen dat ze er niet alleen voor staan.

Contact: Gunther Coppens, voorzitter N-VA arr. Halle-Vilvoorde

e-mail: gunther.coppens [at] n-va.be