Persbericht: Babyverzorgingstafels in alle openbare gebouwen van de provincie Vlaams-Brabant

Op 15 maart 2017
Persbericht 15 maart 2017 - Babyverzorgingstafels in alle publieke gebouwen van de provincie

PERSBERICHT - PROVINCIERAAD VLAAMS-BRABANT VAN 14 MAART 2017

BABYVERZORGINGSTAFELS IN ALLE OPENBARE GEBOUWEN VAN DE PROVINCIE VLAAMS-BRABANT

In de loop van 2017 zullen alle openbare gebouwen van de provincie Vlaams-Brabant worden uitgerust met opklapbare tafels om baby’s te verzorgen en te verschonen. De N-VA-fractie diende daartoe een voorstel in dat afgelopen provincieraad, door alle fracties werd gesteund.

Het gaat om tafels waar jonge ouders hun baby op een comfortabele en discrete manier kunnen verversen en verzorgen. N-VA-provincieraadslid Koen Moeyersons stelde vast dat deze voorziening nog in verschillende publieke gebouwen van de provincie Vlaams-Brabant – waaronder het provinciehuis in Leuven en het hoofdgebouw van het  PIVO in Asse – ontbrak.

Daarom diende hij het voorstel in om deze faciliteit in alle openbare gebouwen van de provincie te voorzien. In de meeste sanitaire ruimten voor andersvaliden is er voldoende ruimte om dergelijke opklapbare tafels te installeren.

Koen Moeyersons: “Het gaat bijgevolg om een kleine investering die bijdraagt tot de toegankelijkheid en onthaalvriendelijkheid van provinciegebouwen. Jonge ouders zullen dit zeker appreciëren.”

“Bovendien heeft de deputatie zich geëngageerd om bij elke toekomstige investering in publiek openbare infrastructuur, deze voorziening telkens op te nemen in de inrichtingsplannen.”

(KM)